Categories

Cum a fost in concediu, pe scurt

Categoria: Personal | Sunday, 15 August 2010

Traseu concediu 2010

Eforie
La mare am gasit exact ceea ce asteptam asa ca nu am fost foarte dezamagiti: servire proasta, mizerie pe plaja si in apa, aglomeratie peste tot incat parca nu aveai loc sa respiri. Am avut si ghinionul cu pestii morti din cauza carora nu am putut intra in apa primele doua zile, chiar daca in Eforie nu au fost asa multi ca in Constanta si Mamaia. Pe langa astea, ar fi si doua lucruri care mi-au placut:
1. Cazarea de la vila Rocco pe care o recomand in special familiilor care merg la mare copiii. Este la 10-15 minute de plaja, curata, cu camere mari, aer conditionat, terasa si loc de joca pentru copii.
2. Plaja Azur, situata intre Eforie Nord si Eforie Sud, care ne-a salvat ultimele doua zile de pe litoral fiind mai putin aglomerata si mai curata decat plajele din Eforie Nord.

Moldova – Bucovina
Aici situatia s-a schimbat fata de mare, aglomeratia s-a diminuat, peisajele au devenit din ce in ce mai frumoase si cam tot ceea ce am vizitat mi-a placut:

• Orasul Piatra Neamt. Am vizitat centrul si am facut o plimbare cu telegondola.
  • Manastirile: Varatic, Agapia, Secu, Sihastria, Neamt, Humorului, Voronet, Putna, Moldovita, Sucevita
  • Cetatea Neamt si Cetatea de Scaun a Sucevei
  • Rezervatia de zimbri “Dragos Voda” de la Vanatori (adica 4 zimbri)
  • Casa memoriala si Parcul tematic Ion Creanga de la Humulesti
  • Mina de sare de la Cacica
  • Lacul de acumulare si barajul Izvorul Muntelui (Bicaz)

La intoarcere am trecut pe Cheile Bicazului unde peisajul este superb, am vazut Lacul Rosu, am facut o baie in Lacul Sf. Ana, am vizitat inca o data centrul Brasovului urcand de data asta pe Tampa si am facut o ultima oprire la “balciul” de la la Bran pentru un kürtös.

Una peste alta a fost o vacanta placuta, relaxanta (in ciuda celor ~2100 de kilometri parcursi), diferita de concediile din ultimii ani, in care am descoperit locuri noi care merita vazute. Nu-mi pare rau de alegerea facuta.

Cu detalii si poze despre fiecare o sa revin in perioada urmatoare cand sper sa am ceva mai mult timp liber la dispozitie. Poate o sa pun si pozele din Thassos dupa cum promisesem acum un an :)